fbpx

Čustveno prenajedanje: Kako se spoprijeti s težavo

Čustveno prenajedanje je težava večine ljudi, ki se bojuje z odvečnimi kilogrami. Veliko ljudi je odvisnih od hrane. Na nek način so zasvojeni s hrano, a se tega pravzaprav niti ne zavedajo. Tudi sama sem bila del tega začaranega kroga. Ko se znajdeš v tem začaranem krogu, je predvsem potrebno ugotoviti vzroke, zakaj posegaš po določeni hrani. Posledično se je potrebno naučiti pravilno jesti in spremeniti odnos do hrane.
  • Si tudi sama že kdaj probala kakšno modno dieto, a brez pravega učinka ali trajnih rezultatov? Mnogim se namreč zgodi, da sicer izgubijo odvečno težo, a večina njih izgubljene kilograme pridobijo nazaj, plus kakšen kilogram gor, saj le te žal delujejo na kratek rok. In se tako vrtijo v začaranem krogu.
  • Ali še bolj verjetno, da si naveličana od obsesivnega štetja kalorij, izogibanja ogljikovih hidratov ali tehtanja, merjenja in beleženja vsake sestavine v aplikaciji telefona?
  • Morda se celo izogibaš družabnim dogodkov, ker bo tam prisotna hrana ali pa sem jim izogibaš z razlogom, ker se ne počutiš dobro v svojem telesu?

Sama nikoli nisem imela težav s prekomerno težo, a sem se v določenem trenutku zavedala, da sem na nek način zasvojena s hrano, predvsem predelanim sladkorjem. Slabo počutje je bil zadosten razlog, da sem se odločila za raziskovanje in študij psihologije prehranjevanja in kako odpraviti zasvojenost s predelano hrano oziroma odpraviti čustveno prenajedanje.

Kaj je psihologija prehranjevanja? Psihologija prehranjevanja je pozitiven, krepilni in transformacijski pristop, ki je namenjen vsem, ki prekomerno jedo. Tu je predvsem problem čustveno prenajedanje. Vsak od nas ima namreč edinstven odnos s hrano. Psihologija prehranjevanja potrjuje primarni pomen tega odnosa. Naše izzive vidi v načinu prehranjevanju, teži in zdravju. Na ta način je to naša priložnost za rast in razvoj.

Psihologija prehranjevanja raziskuje vaš odnos s hrano, pri čemer ugotavlja vzroke pri izbiri določene hrane. Hrana je namreč prisotna povsod in z njo povezujemo večino dogodkov v našem življenju. S hrano se nagradimo, veselimo, tolažimo ali je zgolj razlog za druženje. Kar seveda ni nič narobe, če se znamo pravilno odločati pri izbiri hrane in znamo uživati v hrani na zdrav in odgovoren način.

Trajalo je kar nekaj let, da sem se sama izvlekla iz primeži te odvisnosti. Pot ni bila vedno lahka, vendar vredna in neprecenljiva. Svoje telo sem postavila na prvo mesto in nanj začela gledati kot na nekaj svetega. Edino jaz sem odgovorna za svoje telo in počutje. Zdaj svojemu telesu privoščim le hranljivo hrano. Vedno znova obžalujem, kadar posežem po predelani hrani. Telo mi enostavno takoj sporoči, da mu ta hrana ni več všeč.

Jaz sem se te poti sicer lotila sama, a sem si dostikrat želela, da bi imela nekoga, ki bi mi pri tem pomagal. Zato sem se odločila, da sama pomagam ženskam, ki so se znašle v podobni situaciji.

Nina Janžekovič

Prvotno objavljeno na spletni strani BOMINU.

Print Friendly, PDF & Email

Komentiraj