fbpx

FERRARI: TOP 13 ZANIMIVOSTI

Ferrari je po vsej verjetnosti najbolj znana znamka avtomobila na svetu. Ob omembi Ferrarija so najpogostejše asociacije: najdražji, najlepši, najbolj popularen, najbolj zaželen. Ferrari je postal na globalni ravni pojem za dovršeni izdelek športne elegance zahvaljujoč človeku, ki je začel zgodbo z odprtjem tovarne. Enzo Ferrari je leta 1929 odprl podjetje Scuderia Ferrari in kmalu iz dirkalnih avtomobilov razširil proizvodnjo tudi na športne avtomobile za cestno uporabo. V nadaljevanju smo zbrali trinajst najbolj zanimivih dejstev o tej luksuzni znamki, njihovih avtomobilih in ustanovitelju.

Enzo Ferrari
Enzo Ferrari

1. Enzo je že od otroštva oboževal avtomobile in dirkanje. Njegov najljubši motor je bil znamke Rudge. Svojo ljubezen je prenesel na sina Dina, ki pa je umrl pri 24. letih. Po sinovi smrti je njegov grob vsakodnevno obiskoval.

2. Logotip črnega konja na rumenem ozadju podjetje uporablja že od leta 1932. Prvotno je bil osebni emblem grofa Francesca Baracca, enega najboljših italijanskih pilotov med 1. svetovno vojno. Po smrti vojnega heroja je Baraccova mati emblem podarila Enzu. Emblemu, ki ga je Francesco nekoč nosil na svojih letalih, je spremenil ozadje iz belega na rumeno, ostalo je vse do danes ostalo nespremenjeno.

3. Ekipa Scuderia Ferrari ni bila neodvisno podjetje na samem začetku, pač pa so tekmovali pod barvami Alfe Romeo. V letu 1969 je Ferrari postal del italijanskega avtomobilskega giganta Fiata, a kljub temu je Enzo ostal vodja Scuderie Ferrari.

4. Testa Rossa, kar v italijanščini pomeni »rdeča glava« je bila prvič uporabljena leta 1958. Tako so poimenovali 3,5-litrski 12 cilindrski motor, ki je bil rdeče barve. Nekaj let kasneje so enako ime nadeli novemu Ferrarijevemu superavtomobilu.

5. Ferrari je ena izmed najbolj vplivnih znamk v zgodovini. Bili so začetniki številnih trendov v avtomobilski industriji in spodbudili nastanek konkurenčnega podjetja Lamborghini. V letu 1963 je Ferrari skoraj kupilo podjetje Ford Motor Company, a je Enzo zadnji trenutek zaustavil prodajo. Američani so se zato odločili, da bodo začeli izdelovati svoje športne avtomobile po zgledu Ferrarija in tako je nastal legendarni Ford GT40.

6. Od sredine 50. let je Ferrari tesno sodeloval z italijanskim studiom za dizajn Pininfarina. Sergio Pininfarina je celo postal delničar Ferrarija. Skupaj so ustvarjali vse cestne avtomobile, izjema je bil le model Ferrari 308GT4, ki je nastal v sodelovanju s podjetjem Bertone.

7. V letu 1980 je na tržišče skoraj prispel Ferrari s štirimi vrati. Koncept avtomobila, imenovanega »Pinin«, je bil v javnosti dobro sprejet, toda Enzo ni dal zelene luči za izvedbo projekta.

8. Ekipa Ferrarija je bila prva, ki je v svetovnem prvenstvu Formule 1 dosegla sto zmag. Zgodovinski mejnik je postavil Alain Prost v letu 1990 v Franciji. Čez dve leti je ekipa ponovno slavila, ko je odpeljala svojo petstoto dirko. Ob tej priložnosti so proizvedli omejeno serijo modela Ferrari F50 – zgolj 349 avtomobilov, vrednost enega pa je bila 680 tisoč dolarjev. Za to ceno je voznik dobil neverjetni pospešek od 0 do 100 km/h v 3,7 sekundah in hitrost 323 km/h.

9. V letu 1999 je sloviti nemški voznik Scuderie Ferrari Michael Schumacher prejel najvišjo plačo med vsemi profesionalnimi športniki. Ferrariju nikakor ni bilo odveč vlagati v Schumacherja, saj je postal najuspešnejši voznik v zgodovini Formule 1 in s tem tudi dvignil ugled in prestiž ekipe.

10. Ferrari je znan po izdelavi avtomobilov z omejeno serijo, ustvarjenih in dizajniranih posebej za visoke hitrosti in visoko zmogljivost. Toda Ferrari ne izdeluje zgolj avtomobilov, znaten prihodek pravzaprav prinašajo razni dodatki in izdelki, kakor so oblačila, igrače, pripomočki …

11. Prepoznavnost blagovne znamke Ferrari se brez težav lahko kosa z znamkami, kakor so Disney in Hollywood. V letu 2010 so v Abu Dhabiju odprli »Ferrarijev svet«, tematski park, ki združuje vse najboljše iz Disney parkov s svetom Ferrarija.

12. Po višini cene noben avtomobil ne more preseči Ferrarija 250 GTO. Italijanski proizvajalec je ustvaril samo 36 tovrstnih vozil med letoma 1962 in 64. Avtomobilska klasika dosega ceno več kot 15.000.000 evrov.

13. Rdeča barva je postala zaščitni znak Ferrarija, saj je to barva dirkalne ekipe že od samega začetka. Dandanes je na voljo širok spekter barv, toda večina kupcev se še vedno odloči za tradicionalno rdeč športen avtomobil. Ekskluzivnost blagovne znamke je med drugim v tem, da kupec ne izbere Ferrarija, temveč Ferrari izbere kupca. Le-ta mora biti star vsaj 40 let, prednost pa imajo tisti, ki so že lastniki več Ferrarijevih avtomobilov.

Članek je bil prvotno objavljen na Portal-F1.si

 

Print Friendly, PDF & Email

Komentiraj