fbpx

Fitnes: Kako, kje in zakaj začeti

Fitnes je v osnovi beseda, ki izvira iz angleškega izraza »to be fit«, torej biti v dobri fizični kondiciji, dobrega zdravja oziroma biti telesno pripravljen. Ohranjanje dobre ravni telesne pripravljenosti je nekaj, za kar si vsi prizadevamo. Telesno pripravljenost dosežete skozi pravilno prehrano, določeno stopnjo fizične aktivnosti oziroma vadbe in počitka.

Fitnes obsega ogromno različnih vadb, tako da lahko vsak najde nekaj, kar mu oziroma ji najbolj ustreza. V Sloveniji je registriranih približno 200 podjetij, ki opravljajo dejavnost fitnesa, osebnega trenerstva in skupinskih vadb. Na Zemljevidu Slovenije si lahko ogledate, kateri se nahajajo v vaši bližini in kateri so najboljši oziroma najprimernejši za vas.

V zadnjem času je postal izredno popularen tako imenovani HIIT – Visoko intenzivni intervalni trening. Gre za obliko treninga, za katero so značilni kratki visoko intenzivno intervali. Praviloma je taka vadba sestavljena iz visoko intenzivnih serij katerim nemudoma sledi obdobje počitka ali nizko intenzivna aktivnost.

Druga priljubljena oblika fitnesa je kardiovaskularni trening. Ta način treninga vsebuje gibalne vzorce, ki povečujejo frekvenco srčnega utripa in posledično telesno porabo kisika. Od nje boste imeli korist tako profesionalni športniki kot rekreativci. Primeri kardiovaskularnega treninga so tek, plavanje, hoja in kolesarjenje.

kolesarjenje
Kolesarjenje je lahko eden izmed načinov za izboljšanje telesne pripravljenosti.

Hitra dejstva o fitnesu:

  • Ohranjanje telesne pripravljenosti lahko pomaga pri preprečevanju nekaterih boleznih.
  • S telesno vadbo se lahko sestava telesa spremeni brez spreminjanja teže.
  • Srca športnikov kažejo različne spremembe, odvisno od izbranega športa.
  • Mišična moč se poveča s hipertrofijo vlaken in nevralnimi spremembami.
  • Raztezanje poveča prožnost in lahko olajša številne zdravstvene pritožbe

Moderna definicija telesne pripravljenosti opisuje človekovo zmožnost za izvajanje specifične funkcije oziroma človeško prilagajanje za različne situacije, predvsem fizične. Vse to je vodilo do popularizacije pojma telesna pripravljenost in vzpon fitnes industrije. Za dobro telesno pripravljene osebe tako označujemo ljudi, ki imajo določene anaerobne ali aerobne sposobnosti (moč ali vzdržljivost).

Da bi fizična priprava koristila vašemu zdravju, jo morate izvajati s pravo intenzivnostjo, trajanjem in pogostostjo. Ob upoštevanju tega se boste na splošno bolje počutili, vendar so učinki fizične vadbe običajno vidni šele čez tedne. Zato nikar ne obupajte prehitro.

Print Friendly, PDF & Email

Komentiraj