fbpx

Sladkor: Kako se znebiti odvisnosti

Hrana je neka oblika zasvojenosti in na seznam živil, ki takšno zasvojenost zagotovo povzročajo, uvrščamo sladkor. Strokovnjaki se strinjajo, da je največ posameznikov odvisnih od sladkorja. Ta škoduje tako zdravju kot vitki postavi ter organizmu ne prinaša prav nobene koristi, zato bi ga bilo iz prehrane najbolje povsem izločiti.

Prvi korak je seveda odločitev, da si želiš odvaditi od sladkorja. Morda si že opazila določene težave, ki jih povzroča pretirana poraba sladkorja, ali pa le želiš vplivati na boljše počutje. Presežek sladkanih živil in pijač lahko povzroči povečanje telesne mase, težave s sladkorjem v krvi in povečano tveganje za bolezni srca in ožilja. Zaradi omenjenih razlogov je priporočljivo dodani sladkor po možnosti obdržati na minimum.

Na to temo je bilo opravljenih že na desetine raziskav in vedno znova se potrjuje eno – sladkor povzroča zasvojenost. Raziskava kažejo, da je zasvojenost, ki jo povzroča sladkor, primerljiva z zasvojenostjo, ki jo povzroča kokain. A tako kot z vsako drugo zasvojenostjo, se je na več načinov moč spopasti tudi z zasvojenostjo s sladkorjem. Pri tem pa se, za razliko od drugih vrst zasvojenosti, sladkorju ni treba popolnoma odpovedati.

Pri zasvojenosti s sladkarijami je pomembno tudi zavedanje, da nisi zasvojena le fizično temveč tudi mentalno. Skozi čas si vzpostavila zelo močen vzorec kako se, na primer, soočati z negativnimi čustvi. Tvoje telo pogosto zahteva sladkarije takrat, kadar ti primanjkuje določenega hranila. V takih trenutkih namesto po bombonih posezi po tvojem najljubšem sadju, lahko pa si privoščiš tudi sladki krompir, ki ima zelo nizek glikemični indeks.

POPOLNOMA SE ODPOVEJ SLADKORJU: V desetih dneh se popolnoma odpovej sladkorju. Sladkorja ne jej v nobeni obliki, ne jej izdelkov iz bele moke, izogni se tudi vsem umetnim sladilom. Takšna živila in njihove sestavine namreč upočasnijo metabolizem, povečujejo apetit in tako privedejo do odvečnega kopičenja maščobe v telesu. Deset dni se torej popolnoma izogibaj predelani hrani, ki jo dobiš v kakršni koli embalaži.

SPREHODI SE: Včasih uživanje sladkarij preide v navado, ki se je je težko otresti. Če si navajena vsak dan ob določenem času zaužiti tablico čokolade, se ob tej uri začni sprehajati. Po desetminutnem sprehodu na svežem zraku boš na čokolado najbrž pozabila.

ŽVEČI ŽVEČILNI GUMI/UMIJ SI ZOBE: Žvečenje žvečilnega gumija zmanjša željo po sladkarijah (in preostali hrani). Še bolje, če ima žvečilni gumi okus po mentolu, saj tudi ta zmanjšuje željo po sladkorju. Če si doma, si z mentolovo zobno pasto umij zobe.

UŽIVAJ VELIKO BELJAKOVIN: Beljakovine ti bodo pomagale pri uravnavanju sladkorja v krvi in preprečile njegovo nihanje, ki povzroča napade lakote. Beljakovine si privošči že za zajtrk – mehko kuhano jajce ali oreščki so odlični za začetek dneva.

NE PIJ SLADKIH PIJAČ: Sladkor je najbolj škodljiv ravno v tekoči obliki, saj tako potuje direktno do jeter. Najslabši so sladki sokovi, gazirane pijače, športni napitki, sladkani čaji in kave, ki so običajno prav največji vir sladkornih kalorij v prehrani posameznikov v zadnjem času.

MOČ DOBRIH OGLJIKOVIH HIDRATOV: Tudi zelenjava vsebuje ogljikove hidrate. V teh desetih dneh si privošči brokoli, cvetačo, špinačo, beluše, paprike, fižol, gobe, bučke in paradižnik. Izogibaj se krompirju.

ZDRAVE MAŠČOBE: Zdrave maščobe bodo poskrbele, da boš dlje časa sita, prav tako pa bodo uravnale krvni sladkor. K vsakem obroku dodaj nekaj oreščkov, semen ali drugih virov zdravih maščob (kokosovo olje, olivno olje, avokado, ribe) in tako boš lažje premagala hrepenenje po sladkorju.

POSKRBI ZA ČIM MANJ STRESA IN KAKOVOSTEN SPANEC: Stresni hormon kortizol je odgovoren za občutek lakote. Ko boš začutila, da si pod stresom, se poskusi sprostiti s petimi počasnimi vdihi pred vsakim obrokom. Če boš dobro naspana, boš energijo manj verjetneje iskala v sladkorju, zato ne pozabi na kakovosten spanec.

SEM TER TJA SE PREPUSTI ŽELJI: Če si sem ter tja privoščiš kaj sladkega, ne bo konec sveta. Kljub temu pa bodi previdna, da se ne pregrešiš prepogosto. Če si zaželiš sladoled, izberi zamrznjen jogurt in ga obloži s svežim sadjem, namesto sladkega čaja pa izberi zelenega in ga osladkaj z žličko organskega medu.

Nina Janžekovič

Prvotno objavljeno na spletni strani BOMINU.

Print Friendly, PDF & Email

Komentiraj