fbpx

Stres lahko zavira proces hujšanja

Stres je sestavni del našega življenja, a naj ne postane stalni spremljevalec vašega življenja. In ravno stres je dostikrat glavni krivec, ki zavira proces hujšanja. Mnogo ljudi v stresnih situacijah posledično nekontrolirano segajo po hrani in zaužijejo več kot običajno. Poleg tega stres povzroči zvišanje ravni stresnega hormona kortizol, ki povzroča povečan krvni tlak, povečana telesna teža, predvsem povečuje maščobo v predelu trebuha, povišan holesterol in srčna obolenja ter izgubo mišične mase. Pojavi se lahko anksioznost in depresija, oslabelost imunskega sistema in tudi kognitivni problemi, kot sta oteženo učenje in pomnenje.

Ne glede na to, da se v današnjem času stresu ne moremo popolnoma izogniti, pa lahko s pravilno prehrano, meditacijo ter pravilno fizično aktivnostjo ravni stresa močno zmanjšamo in tako spodbudimo izgubo telesne teže.

Nerealno je pričakovati, da se lahko stresa popolnoma znebimo, še posebej v današnji dobi hitrega življenja. Pomembno je, da se naučite, kako se z njim spopadati. Naučite se ga obvladovati, saj bo to na dolgi rok preprečilo raznovrstne zdravstvene težave in slabo počutje. Kadar se dolgo ponavlja, lahko pripelje do resnih bolezni, zato je nujno, da se ga naučimo obvladovati. Poleg sprostitve, gibanja in druženja s pozitivnimi ljudmi, si v nadaljevanju poglejte, kako se je najbolje spoprijeti s stresom.

joga-ženska

MEDITIRAJTE IN VADITE JOGO

Zbudite se malo bolj zgodaj in začnite dan z meditacijo. Že 5 minut meditacije na dan bo z osredotočanjem na dihanje, telo in okolico v vaše življenje prineslo veliko mero miru in potrebne tišine. Če niste največji ljubitelji teka in dvigovanja uteži je joga prava izbira za vas. Pozabite na potenje zaradi počepov in sklec – morda vas bo že pravilna izvedba lotusa dovolj utrudila. Vaje lahko seveda prilagodite vašim potrebam in okusu – vse kar joga zahteva je vztrajnost in predanost. Ker poznamo ogromno pozicij in sklopov vaj, vam pri jogi zagotovo ne bo dolgčas. Vsak dan se boste brez težav ukvarjali z različnimi variantami te starodavne prakse, saj vsaka različica pripomore odlični telovadbi, ne glede na to, katero izberete.

PROČ OD NEGATIVNIH LJUDI

Ljudje, ki nas obkrožajo, še kako vplivajo na naše počutje. Izogibajte se ljudem, ki vam jemljejo energijo, in se raje obkrožite s pozitivci, ki bodo v vas prebudili le najboljše. Izogibajte se konfliktnim situacijam. Osredotočite se na situacije, iz katerih lahko izpeljete kar najboljše. Razmislite o rešitvah za nesoglasja. Razmislite, kaj je pravi vzrok za prepir in se soočite z njim.

NAUČITE SE BOLJ UČINKOVITO UPRAVLAJTI S SVOJIM ČASOM

Dnevno veliko časa posvetimo nepomembnim opravilom, še posebej če smo pod stresom, zato si razporedite opravila po pomembnosti. Manj pomembna opravila lahko počakajo in tako se boste lahko povsem posvetili najbolj pomembnim. Vendar ne odrivajte neprijetnih opravil – izogibanje lahko povzroči močan stres. Napišite neprijetna opravila na vrh prioritetnega seznama in jih opravite najprej.

IZOGIBAJTE SE ALKOHOLA, NIKOTINA IN KOFEINA

Dolgoročno uživanje teh substanc le še pridoda k resnosti problemov, s katerimi se soočate. Kot primer, nikotin in kofein sta poživili in če jih zaužijemo preveč, se bo telo odzvalo s stresom ali pa celo povzročilo simptome anksioznosti. Po alkoholu pa se lahko zelo hitro počutimo depresivno.

NAJDITE ČAS ZA PRIJATELJE IN SMEH

Aktivnosti s prijatelji nam pomagajo, da se sprostimo in se nasmejemo. To okrepi imunski sistem, ki je zaradi stresa pogosto oslabljen. Smejanje znanstveno dokazano premaguje stres in anksioznost, zato je pomembno, da se obkrožite s pozitivnimi ljudmi, ki vam pričarajo nasmeh na obraz. Včasih pa bo dovolj že, če si ogledate svojo najljubšo komedijo sami ali s prijatelji. Prijatelji nam pomagajo videti stvari z druge perspektive in nam olajšajo težave že s tem, da jih z nekom delimo.

OSREDOTOČITE SE NA POZITIVNE VIDIKE VASEGA ŽIVLJENJA

Zagotovo je v vašem življenju kaj, kar vas osrečuje. Vsak dan pred spanjem pomislite na pet stvari, za katere ste hvaležni, pa naj so to še takšne malenkosti, kot je lep sončen dan; misel, ki vam je polepšala dan, ali pa narava, ki se prebuja okoli vas. In ne pozabite si vsak dan vzeti vsaj 15 minut zase in uživati v svoji družbi.

ZDRAVO SE PREHRANJUJTE

Za preprečevanje stresa je zelo pomembna zdrava, uravnotežena in pestra prehrana. Prehrana, ki ne obremenjuje telesa in pokriva povečane potrebe po vitaminih in mineralih. Hrana, ki vsebuje visoke količine kalorij, je strup za imunski sistem. Izogibajmo se preslani in presladki hrani. Izogibati se moramo veliki količini hrane  na enkrat in uvesti več manjših obrokov. Predvsem je pomembno, da zaužijemo veliko tekočine, predvsem vode.

REDNO GIBANJE

Ena izmed boljših rešitev za preprečevanje stresa je zagotovo redna telesna aktivnost. Ljudje, ki redno telovadijo, so bolj čustveno stabilni in so bolj odporni proti depresiji in tesnobi. Najbolj primeren je tek v naravi ter trening z utežmi. Če redno in postopoma telovadite, boste s tem naučili svoje telo, kako se upirati stresu, poleg tega pa boste tudi bolj zdravi.

Po telesni aktivnosti se boste tudi bolje počutili, ker boste vedeli, da ste za sebe nekaj naredili. Poleg tega so tisti ljudje, ki so v formi, bolj samozavestni. Kadar pa ste samozavestni, se tudi počutite bolje in se lažje soočate s preprekami vsakdanjega življenja. Izberite si aktivnost, ki vam je všeč in pri kateri ni pretirane tekmovalnosti.

Nina Janžekovič

Prvotno objavljeno na spletni strani BOMINU.

Print Friendly, PDF & Email

Komentiraj