fbpx

Top 10 živil za zdrave lase

Načrt zdrave prehrane je pomemben za zdrave lase. Žila, ki povezuje lasne korenine in mešičke, jih hrani s potrebnimi hranili, nezdravo telo pa ne more prenašati hranil v lasne korenine in mešičke, kar ima za posledico izgubo las, poškodovane lase itn.

Prehrana in zdravje las

  • Prehrana, bogata z železom, beljakovinami, vitamini, kalcijem, omega-3 maščobnimi kislinami, cinkom in še več, pomaga pri rasti las in jih ohranja zdrave.
  • Vitamin B5 lase krepi in jim daje odskok.
  • Vitamin B5 tudi preprečuje sivenje in izpadanje las.
  • Vitamin B6 preprečuje prhljaj, vitamin B12 pa krepi lase in preprečuje izsušitev lasišča.
  • Vitamin C pomaga telesu, da absorbira železo, ki je pomembno za rast las.
  • Vitamin E neguje poškodovane lase in preprečuje njihovo lomljenje.
  • Pomanjkanje beljakovin vodi do krhkih las, esencialne maščobne kisline pa so pomembne za pravilno delovanje telesa in tudi za zdrave lase.

Podhranjenost je pomemben razlog za počasno rast las in zato je uravnotežena prehrana pomembna za zdravo lasišče in lase. Pomemben je tudi vnos prave količine vode. Voda ohranja telo hidrirano in pomaga ohranjati lase zdrave. Prekomerni vnos kofeina in alkohola ter preveč kajenja vpliva na splošno zdravje telesa, vključno z zdravjem las. Zaradi trde diete pride do pomanjkanja hranil, kar vodi do izgube las. Vsaka prehranska pomanjkljivost vpliva na rast las, saj telo najprej poskrbi za potrebe hranilnih snovi vitalnih organov, posledično pa lasne korenine in mešički ostanejo podhranjeni.

Top 10 živil za zdrave lase

  1. Ribe, kot so losos, sardele, sled, postrv in skuša, so bogate z beljakovinami, vitaminom D in omega-3 maščobnimi kislinami. Pomagajo pri ohranjanju zdravega lasišča in obnavljanju leska na laseh.
  2. Oreščki, kot so mandlji in orehi, so bogati z omega-3 maščobnimi kislinami, cinkom, biotinom in vitaminom E. Ti pomagajo preprečiti izpadanje las in pomagajo pri njihovi hitrejši rasti.
  3. Semena, kot so sončnična semena, lanena semena in bučna semena, pomagajo ohranjati zdravje las. Sončnična semena vsebujejo vitamin E, lanena semena in bučna semena pa so bogata z esencialnimi maščobnimi kislinami.
  4. Zelenjava, kot je korenje, sladki krompir in špinača, je pomembna za ohranjanje zdravih las. Korenje z vsebnostjo vitamina A pomaga lasišču ostati vlažno. Sladki krompir z antioksidantom beta-karotenom in špinača, obogatena z železom, vitaminom C, folati in beta-karotenom, prav tako pomagata pri rasti las. Številna druga hranljiva zelenjava pomaga pri rasti las in preprečuje njihovo izpadanje.
  5. Sadje, kot so avokado, kivi, fige, borovnice, paradižnik, jagode in agrumi, so zelo hranljivi in pomagajo pri rasti las. Avokado vsebuje esencialne maščobne kisline, kivi, fige, borovnice, paradižnik, jagode in citrusi pa vitamin C.
  6. Leča, obogatena s folno kislino, je odlična hrana za zdrave lase.
  7. Jajca in piščanec so bogati z beljakovinami, ki vodijo do rasti las in preprečujejo izpadanje in poškodbe las.
  8. Rjavi riž, bogat z biotinom, vrsto kompleksa vitamina B, pomaga izboljšati zdravje las in lasišča.
  9. Oves je bogat tudi z biotinom in pomaga izboljšati rast las ter lasišču daje potrebno prehrano.
  10. Govedina in ostrige vsebujejo dobro mero cinka, ki zavira izpadanje in sivenje las.
Print Friendly, PDF & Email

Komentiraj