Zdravo prehranjevanje: Kako se ga lotiti

Zdravo prehranjevanje ti lahko pomaga pri izgubi odvečne teže in ti da več energije. Prav tako lahko izboljša tvoje razpoloženje in zmanjša tveganje za bolezni. Kljub vsem prednostim, ki jih poznaš in se jih zavedaš, je vzdrževanje zdrave prehrane in življenjskega sloga precej težko. Napisala sem nekaj načinov, kako se držati zdrave prehrane.
piščanec-z-zelenjavo
  • Postavi si realne cilje. Zdravo prehranjevanje ima številne prednosti, vključno z morebitno izgubo teže, a je izjemno pomembno, da določiš realistična pričakovanja in cilje. Kadar si postaviš realne cilje, je namreč večja verjetnost in možnost za ohranjanje zdravega življenjskega sloga.
  • Pomisi kaj te resnično motivira. Zakaj si pravzaprav želiš spremeniti prehrambene navade? Predlagam, da si na list papirja napišeš seznam posebnih razlogov, zakaj želiš postati bolj zdrava in fit. Seznam te bo vedno znova opomnil, zakaj sprejemaš zdrave odločitve in ti bo pomagal ostati na pravi poti. Predlagam, da si seznam obesiš nekam na vidno mesto, kjer te bo ob morebitnih skušnjavah vedno znova opomnil na tvoje želje in cilje.
  • Nezdrava živila povsem odstrani iz svojega doma. Izjemno težko je jesti zdravo, če si vedno obkrožena s hitro, nezdravo hrano. V kolikor ostali družinski člani v celoti ne podpirajo tvojega načina prehrane, omenjena živila vsaj umakni iz vidnega polja. Ostranitev živil iz vidnega polja lahko namreč znantno poveča tvoje možnosti, da vztrajaš pri svoji odločitvi za zdravo prehranjevanje.
  • Odsvetujem ti pristop vse ali nič. Ključ do uspeha je zmernost. Ena od pogostih napak ki jo delamo je, da se zjutraj v službi prekršimo in potem nadaljujemo skozi dan z nezdravo prehrano razočarani in prepričani, da je ta dan pravzaprav izgubljen v smislu zdravega prehranjevanja. Kadar se ti to zgodi, nadaljuj dan z zdravo prehrano. Ena slaba izbira namreč ne more izničiti tvojega dosedanjega truda. Le pogumno naprej!
  • V kolikor veš, da boš cel dan zdoma, si pripravi zdrave prigrizke. Kadar si lačna in nepripravljena na naslednji obrok, se ti zlahka zgodi, da boš posegla po nezdravem obroku. Ponavadi je to obrok predelane hrane, ki ti zgolj dviguje nivo sladkorja v krvi in ti poveča lakoto. Dokler sama tega nisem spremenila, sem se vseskozi vrtela v začaranem krogu. Zdaj imam vedno zdrav prigrizek v svoji torbi. Verjetno me malce čudno gledajo, vendar na ta način preprečim, da bi se odločila za nezdrave obroke.
  • Spremeni način prehrane in vključi športne aktivnosti istočasno. Morda si večkrat slišala, da ni dobro spreminjati preveč stvari hkrati, ko želiš izboljšati svoj življenjski slog in zdravje. Načeloma se s tem strinjam, a sem hkrati prepričana, ko spremeniš prehrambene navade in v tvoj vsakdan vpelješ športne aktivnosti, dosežeš boljši rezultat in se bolj razumno in previdno odločaš glede prehrane. Nikakor si namreč ne želiš biti aktivna, kuriti kalorije, potem pa z nezdravo prehrano izničiti ves tvoj trud. Enostavno postaneš bolj ozaveščena.
  • Skrbno načrtuj obrok, v kolikor se odpraviš v restavracijo. Poskus vzdrževanja zdrave prehrane med prehranjevanjem zunaj, je lahko precejšen izziv. Vendar na srečo obstajajo načini, kako si lahko olajšaš delo. Najbolje je, da imaš izdelano strategijo, kaj boš jedla v restavraciji. Vedno poizkusi izbrati restavracijo, kjer imajo na voljo zdravo izbiro jedi.
  • Kot je potrebno izvajati določene vaje in športne aktivnosti, je izjemno pomembno, da se učiš ozaveščenega načina prehranjevanja. Vzemi si čas, uživaj v hrani in predvsem bodi hvaležna, da imaš hrano. To namreč povečuje tvoje možnosti za uspešne, trajne spremembe. Sprejemanje premišljenega prehranjevalnega pristopa ti lahko pomaga doseči boljši odnos s hrano in lahko tudi zmanjša prenajedanje.
  • Spremljaj svoj napredek. Toplo priporočam dnevnik zapisovanja živil, ki jih zaužiješ skozi dan. Osebno tudi priporočam, da se fotografiraš in si redno meriš obseg telesa. Nikakor ne zagovarjam, da se tehtaš prav pogosto, sem pa tja. Merjenje napredka je izjemno pomembno za tvojo motivacijo in odgovornost.
  • Skušaj pripraviti svojega partnerja, da se ti pridruži na tvoji poti preobrazbe. Bistveno lažje ti bo, če boš imela podporo svojih bližnjih. Če se ti partner pridruži pri spremembah zdravega načina življenja, lahko povečaš možnosti za uspeh.
  • Začni dan z zajtrkom z visoko vsebnostjo beljakovin. Če je tvoj prvi obrok dobro uravnotežen in vsebuje zadostne količine beljakovin, obstaja večja verjetnost, da boš vzdrževala stabilno raven krvnega sladkorja in posledično ne boš čutila pretirane lakote ter tako preprečila morebitno prenajedanje.
  • Poslušaj svoje srce in ugotovi, kaj ti najbolj ustreza. Ni namreč popolnega načina prehranjevanja, ki deluje za vsakogar. Pomembno je, da najdeš način prehranjevanja in vadbe, ki ti je všeč, da to lahko vzdržuješ do konca svojega življenja. Najboljša prehrana je tista, ki se jo lahko držiš na dolgi rok. Ravno zato vedno znova ponavljam, da se ni potrebno natanko držati jedilnika. Naj bo zgolj iztočnica in smernica za zdravo prehranjevanje.

Nina Janžekovič

Prvotno objavljeno na spletni strani BOMINU.

Print Friendly, PDF & Email

Komentiraj